Η τοποθέτηση των μακεδονικών εμπορικών σημάτων είναι δύσκολη, η παρουσία των προϊόντων μας στις παγκόσμιες αγορές είναι χαμηλή και γενικά οφείλεται στην έλλειψη εθνικής στρατηγικής θεσμικής στήριξης για τη μεμονωμένη ενίσχυση των εγχώριων εμπορικών σημάτων. Η υποστήριξη στις μακεδονικές εταιρείες, που ως κινητήρια δύναμη της οικονομίας έχουν αναπτύξει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, επενδύοντας στην ανάπτυξη και οικοδόμηση ισχυρών εμπορικών σημάτων θα επηρεάσει θετικά τη συνολική ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας αλλά και την προώθηση της Μακεδονίας ως χώρας προέλευσης αναγνωρίσιμης μάρκας προϊόντων. Σύμφωνα με την ανάλυση της βρετανικής Brand Finance για το 2019 στo Top 100 της κατάταξης των εθνικών εμπορικών σημάτων κατά αξία, η Μακεδονία δεν βρίσκεται καν στη λίστα. Από τις χώρες της περιοχής η Ελλάδα κατατάσσεται 57η, η Σλοβενία 60η, η Βουλγαρία 68η, η Σερβία 76η και η Κροατία 78η. Η Πρόεδρος της Ένωσης των Εμπορικών Επιμελητηρίων της Μακεδονίας Ντανέλα Αρσόφσκα σε δήλωσή της τόνισε ότι εκτός του ότι οι ίδιες οι επιχειρήσεις πρέπει να σκέφτονται την ανάπτυξή τους, είναι πολύ σημαντικό και η οικονομική πολιτική της χώρας να στηρίζει την ανάπτυξη εγχώριων εμπορικών σημάτων μέσω μιας στρατηγικής για την είσοδο στις ξένες αγορές, τη μεμονωμένη προώθησή τους και την πρόληψη σημαντικών στρεβλώσεων της αγοράς από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.