Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ υπογράφουν την συμφωνία για τον αγωγό East – Med.

H συμφωνία θα  υπογραφεί σήμερα μεταξύ των υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας Κωστής Χατζηδάκης, του Ισραηλιού Γιουβάλ Στάινιτς και του Γιώργου […]

H συμφωνία θα  υπογραφεί σήμερα μεταξύ των υπουργών Ενέργειας της Ελλάδας Κωστής Χατζηδάκης, του Ισραηλιού Γιουβάλ Στάινιτς και του Γιώργου Λακκότρυπη Κύπρου, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Ισραηλινού Πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου και του Προέδρου της Κύπρου Νίκου Αναστασιάδη. Η διαδικασία σύναψης της συμφωνίας θα ολοκληρωθεί, όταν υπογραφεί και  από την Ιταλία, αλλά  η ημερομηνία δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκος Ντενιάς σχολίασε νωρίτερα ότι η ιταλική πλευρά δεν θα υπογράψει τη συμφωνία αμέσως λόγω ορισμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων στο νότιο τμήμα της.  “Πολύ σύντομα”, ωστόσο, η χώρα θα προσχωρήσει επίσης στη συμφωνία. Ένας εκπρόσωπος της Ιταλίας μπορεί επίσης να είναι παρών στην τελετή στην Αθήνα, ανέφεραν τα ξένα ΜΜΕ. Το έργο EastMed βρίσκεται σε εξέλιξη και η υπογραφή της συμφωνίας επιταχύνεται με την πρόταση του Νετανιάχου εν μέσω της οξύνισης των διαφωνιών με την Τουρκία σχετικά με την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών , ιδίως στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες της Ελλάδας και της Κύπρου. Ο μεσογειακός αγωγός φυσικού αερίου ή EastMed έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο στην ηπειρωτική Ευρώπη. Στόχος του αγωγού είναι η “αύξηση της ασφάλειας του εφοδιασμού με φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω της διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας”, “η ανάπτυξη των τοπικών πόρων” καθώς και η ανάπτυξη της ιδέας ενός κόμβου φυσικού αερίου στη Νότια Μεσόγειο “. Το EastMed συνδέει την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ με τη νότια Ευρώπη. Ο αγωγός φυσικού αερίου έχει μήκος 1,9 χιλιάδων χιλιομέτρων και οι κατασκευαστικές επενδύσεις εκτιμώνται σε 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Η χωρητικότητα σχεδιασμού είναι περίπου 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Επιπλέον, θα διατεθεί 1 δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα για την εγχώρια κατανάλωση της Κύπρου. Το υποβρύχιο τμήμα του αγωγού είναι μήκους 1300 χιλιομέτρων. Το έργο υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία διέθεσε 34,5 εκατ. € για έρευνα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα τεθεί σε λειτουργία το 2024 – 2025.

https://www.novinite.com/articles/202488