Η διαμάχη για το όνομα διεξάγεται ακόμα στα σούπερ μάρκετ.

Η Ελλάδα και η Μακεδονία εξέφρασαν την ελπίδα ότι θα αφήσουν πίσω τους τη μακρόχρονη διαμάχη για το όνομα όταν […]

Η Ελλάδα και η Μακεδονία εξέφρασαν την ελπίδα ότι θα αφήσουν πίσω τους τη μακρόχρονη διαμάχη για το όνομα όταν θα υπογραφεί η Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να φιλονικούν για το brand “Μακεδονία”, μεταδίδει η Deutsche Welle. Σε δήλωσή της για την Deutsche Welle, πωλήτρια από τη Θεσσαλονίκη λέει ότι οι Μακεδόνες “δεν έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το όνομα Μακεδονία στα προϊόντα” γιατί όλα τα προϊόντα που αναφέρονται με τον όρο μακεδονικά είναι στην πραγματικότητα ελληνικά. Ο οίνος είναι ένα σημαντικό ζήτημα στη συζήτηση για το branding, καθώς και οι δύο χώρες έχουν μεγάλες εξαγωγές. Από την άλλη πλευρά, η έκθεση του γερμανικού δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού δηλώνει ότι στην Μακεδονία αντιδρούν με θυμηδία στους ελληνικούς ισχυρισμούς. «Το μακεδονικό κρασί προέρχεται από τη Μακεδονία και όχι από την Ελλάδα. Η Βόρεια Μακεδονία δεν υπάρχει, το όνομα μάς επιβλήθηκε», είπε ένας πωλητής από τα Σκόπια. Οι ελληνικές εταιρείες προσπαθούν να προστατεύσουν τον όρο “Μακεδονία” που εμφανίζεται στα εμπορικά σήματα 182 ελληνικών επιχειρήσεων (πάνω από τέσσερις χιλιάδες ελληνικές εταιρείες το χρησιμοποιούν στην περιγραφή ενός τουλάχιστον προϊόντος), θεωρώντας ότι αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα στην επιχείρηση μετά την επικύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών, μετέδωσε πρόσφατα το France 24. Οι Έλληνες ανησυχούν ότι οι επιχειρήσεις στη Μακεδονία θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη νέα κατάσταση. Το Εμπορικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδας παρείχε στο παρελθόν νομική υποστήριξη στις επιχειρήσεις για περαιτέρω διευκρίνιση των λεπτομερειών της Συμφωνίας. Μέχρι προσφάτως 24 ελληνικές εταιρείες έχουν λάβει προστατευτικά μέτρα για τα προϊόντα με τον όρο Μακεδονία στην ΕΕ, ενώ μόνο δύο έχουν προστατευμένα προϊόντα διεθνώς. Η Συμφωνία αναφέρει ότι οι δύο πλευρές “συμφωνούν να υποστηρίξουν τις επιχειρηματικές τους κοινότητες στην εφαρμογή διαρθρωμένου διαλόγου καλής πίστης προκειμένου να βρεθούν αμοιβαία αποδεκτές λύσεις σε ζητήματα που προκύπτουν σε εμπορικές ονομασίες και εμπορικά σήματα, καθώς και όλα τα συναφή θέματα σε διμερές και διεθνές επίπεδο”.

Εκτιμάται ότι περίπου 400 ελληνικές εταιρείες στα Σκόπια αντιπροσωπεύουν επενδύσεις ύψους άνω των 1.700.000.000$. Από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ η Μακεδονία έχει τις ισχυρότερες εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα, που ήταν ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στη Μακεδονία από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, σύμφωνα με το Al Jazeera, το οποίο αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει επενδύσει περισσότερα από 500.000.000$ στη Μακεδονία το 2017.

https://bit.ly/2oQDVtP